Het programma omvat de zorg en verantwoordelijkheid voor een goede ruimtelijke ontwikkeling en inrichting van de gemeente, zowel de stad als het platteland inclusief de dorpen en kernen.
Dit gebeurt onder andere door beleidsvoorbereiding en -uitvoering. Daartoe behoren het opstellen van planologisch kaders met een goede ruimtelijke onderbouwing, voor initiatieven uit de samenleving (een bestemmingsplan of een omgevingsvergunning).
In 2021 treedt de Omgevingswet in werking. Deventer heeft inmiddels een mooie voorsprong op andere gemeenten doordat wij al een ontwerp Omgevingsvisie hebben en een ontwerp Bestemmingsplan met Verbrede Reikwijdte. Dat laatste gecombineerd met een verordening voor de fysieke leefomgeving. De Omgevingswet gaat grote veranderingen teweegbrengen. Om daar straks klaar voor te zijn, hebben wij een plan van aanpak voor de implementatie gereed en werken we aan de eerste stappen. De samenleving wordt/is veel minder planbaar dan in het verleden. Daarom denken we nu vooral in spelregels die we toepassen om een initiatief in onze fysieke leefomgeving te beoordelen: draagt het bij aan de maatschappelijke opgave? Zo ja, hoe kunnen we dan zorgen dat het tot stand komt zonder elementaire belangen te schaden, zowel van omgeving als de omwonenden. De overheid is daarbij steeds meer de verbinder en bewaker van de spelregels, en dus vooral regisseur, in plaats van zelf de realisator. Een groep deskundigen met verschillende achtergronden beoordeelt de kansrijkheid van een initiatief. Dat noemen we de Carrousel. De gemeente blijft uiteindelijk degene die beslist op een initiatief, vanuit haar publieke rol en verantwoordelijkheid.
Verder leggen wij via het ruimtelijke spoor vaak de basis voor de realisatie van de doelstellingen van andere beleidsvelden, zoals Bereikbaarheid, Parkeren en Wonen. Wij dragen bij aan goede afspraken met o.a. de corporaties over de volkshuisvesting. We zijn actief richting onze partners om de komende woningbouwopgave (het toevoegen van 3.000 woningen in 10 jaar) te realiseren.
Soort wijziging
Status
Doelstelling - Kwaliteiten stad en land
We ontwikkelen en versterken de bestaande, specifieke (ruimtelijke) kwaliteiten van stad en land, zoals verankerd in de Omgevingsvisie en inwoners waarderen het uiterlijk van hun woonomgeving in 2019 op 7,5. Dat is net iets hoger dan het rapportcijfer uit 2017.
Relatie met strategisch doel
Deventer werkt
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Duurzaam Deventer
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Oog voor elkaar
Wij zorgen voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Daartoe gaan we, in samenwerking met zorgaanbieders en andere partners, verder met de transformatie van de zorgtaken. Ons uitgangspunt is het principe van ‘ziek en zorg’ naar ‘gezond en gedrag’. We zetten daarom bijvoorbeeld in op preventie en nieuwe, meer laagdrempelige, collectieve vormen van zorg. Ook sport vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid.
Levendig Deventer
Deventer straalt geschiedenis en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder een verrijkende programmering, die ons helpt ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken.
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
We ronden de actualisering van het Beeldkwaliteitplan Binnenstad (Kwaliteit voor ogen) af en bieden deze ter vaststelling aan de Raad aan.
We komen in samenspraak met onze partners in het gebied van de stadscampus tot een ontwikkelingsperspectief, als basis voor de invulling van het gebied. We profileren daarbij Deventer als ICT- en kennisstad, en bieden potentie voor het aantrekken van jonge, hooggeschoolde en talentvolle mensen die in Deventer gaan wonen en werken.
We komen met een investeringsvoorstel (rekening houdend met mogelijke kosten afbouw NV) voor de middelen die ingezet worden ten behoeve van de verdere ontwikkeling van de Stadshof, waardoor een aantrekkelijk gebied ontstaat met extra betekenis voor Deventer, en het wonen in de binnenstad kan toenemen.
We geven invulling aan de uitvoeringsagenda Vitaal landelijk gebied, waarbij bijzondere aandacht uitgaat naar de leefbaarheid en voorzieningen in de kernen, en het bevorderen van productie en afzet van streekproducten.
In samenspraak met onze partners komen we tot ruimtelijke uitgangspunten voor gebiedsontwikkelingen, gebaseerd op het Deventer DNA, waarbij ook elementen als gezondheid en duurzaamheid expliciet worden betrokken. We anticiperen daarbij op initiatieven uit de samenleving.
Doelstelling - Omgevingswet
We versterken in Deventer het werken volgens de principes van de komende Omgevingswet.
Relatie met strategisch doel
Deventer werkt
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Duurzaam Deventer
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Oog voor elkaar
Wij zorgen voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Daartoe gaan we, in samenwerking met zorgaanbieders en andere partners, verder met de transformatie van de zorgtaken. Ons uitgangspunt is het principe van ‘ziek en zorg’ naar ‘gezond en gedrag’. We zetten daarom bijvoorbeeld in op preventie en nieuwe, meer laagdrempelige, collectieve vormen van zorg. Ook sport vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid.
Levendig Deventer
Deventer straalt geschiedenis en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder een verrijkende programmering, die ons helpt ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken.
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
Conform het plan van aanpak Implementatie Omgevingswet, zetten we stappen om gereed te zijn om volledig conform de uitgangspunten van die wet te werken.
We verstevigen het werken in de Carrousel, waardoor we initiatiefnemers voor plannen of projecten optimaal kunnen bedienen. We werken naar een aanpak waarbij we ook onze ketenpartners betrekken in het beoordelen van omgevingsinitiatieven.
We werken de programmalijnen Gezondheid en Duurzaamheid nader uit, en komen met voorstellen. Afhankelijk van besluitvorming in de Raad worden die al dan niet toegevoegd aan de Omgevingsvisie.
We oefenen met het Digitaal Stelsel van de Omgevingswet (DSO) en testen of onze eigen systemen erop aansluiten en werken met het DSO.
Doelstelling - Evenwichtige woningvoorraad
We zorgen in samenspraak met onze partners voor een evenwichtige woningvoorraad die aansluit op de behoefte in Deventer, zowel naar aantal als naar aard. We zetten daarbij in op een versnelling van de productie, vanwege de grote vraag naar goede woningen. We huldigen de principes uit de Omgevingsvisie en de Woonvisie 2018 (benutten de bestaande kwaliteiten, waarbij inbreiding voor uitbreiding gaat).
Relatie met strategisch doel
Deventer werkt
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Duurzaam Deventer
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Oog voor elkaar
Wij zorgen voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Daartoe gaan we, in samenwerking met zorgaanbieders en andere partners, verder met de transformatie van de zorgtaken. Ons uitgangspunt is het principe van ‘ziek en zorg’ naar ‘gezond en gedrag’. We zetten daarom bijvoorbeeld in op preventie en nieuwe, meer laagdrempelige, collectieve vormen van zorg. Ook sport vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid.
Levendig Deventer
Deventer straalt geschiedenis en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder een verrijkende programmering, die ons helpt ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken.
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
Wij ronden het gesprek met de raad en de samenleving af om te komen tot een kwalitatieve en kwantitatieve ambitie voor Deventer: wat voor stad willen we zijn, en wat voor woningen en hoeveel horen daar bij.
Op basis van de geformuleerde ambitie bepalen we op welke locaties binnen de gemeente we die kunnen invullen, overeenkomstig de spelregels van de Omgevingsvisie. Dat verwoorden we in een voorstel richting de raad
De beoogde nieuwbouw in 2020 volgens het woningbouwprogramma bedraagt 400 wooneenheden. Wij geven voorrang aan de meest kansrijke plannen, en zetten daar onze capaciteit op in om te zorgen voor adequate planologische kaders.
We dragen de eerste woonwagenlocatie(s) over naar de corporaties, op basis van de in 2019 gesloten intentieovereenkomst.
Toelichting
Doelstelling - Bereikbaarheid Deventer
We verbeteren de bereikbaarheid van Deventer, en zetten in op het bevorderen van een duurzame vorm van mobiliteit. Het aantal inwoners dat (zeer) tevreden is over de bereikbaarheid van de eigen buurt is minimaal 66%.
Relatie met strategisch doel
Deventer werkt
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Duurzaam Deventer
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Levendig Deventer
Deventer straalt geschiedenis en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder een verrijkende programmering, die ons helpt ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken.
Samen werken en samen leven
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
We leveren via de Cleantechregio een actief aandeel in de aanpak slimme en duurzame mobiliteit, mede in het verlengde van het Klimaatakkoord. We werken stapsgewijs aan een Green Deal ZES (Zero Emissie Stadslogistiek), met als doel om dat in 2025 geheel gerealiseerd te hebben.
We rollen de rode loper uit voor de fiets. We brengen dat in de praktijk op basis van een Uitvoeringsagenda Fiets. We zetten in op het tot stand komen van een snelfietsroute parallel aan de A1.
Wij blijven inzetten op het versterken van de kwaliteit van het openbaar vervoer, o.a. door een lobby op het spoorboekloos reizen, de Berlijnlijn/IJssellijn en het leveren van input bij de verlenging van de OV-concessie IJssel-Vecht
We zetten in op een goede ontsluiting van Deventer, overeenkomstig onze hoofwegenstructuur. Belangrijke speerpunten zijn de Zutphenseweg (Poort van Deventer) en de Van Oldeniellaan.
Wijzigingen deze periode
Omschrijving | Taakveld | Soort afwijking | |
---|---|---|---|
Leges planologische procedures | 8.1 Ruimtelijke ordening | Herschikking | |
Waar in het verleden een juridisch planologisch kader nog vaak via een wijziging van een bestemmingsplan werd geregeld, gebeurt dat nu steeds meer via een afwijkingsprocedure langs de lijn van de Wabo. Bovendien worden afspraken voor bestemmingsplanwijzigingen steeds meer privaatrechtelijk geregeld, via een Anterieure overeenkomst. Dat houdt in dat de te ontvangen inkomsten verschuiven van het product Ruimtelijke Ordening (1) naar het product Bouw- en woningtoezicht (2). Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
Stikstof | Diverse | Autonome afwijking | |
Als gevolg van een uitspraak van de Raad van State in mei 2019 kampen we nu met grote discussies omtrent vergunningverlening voor fysieke projecten. Langs verschillende lijnen proberen we die gevolgen op een goede manier te kanaliseren, binnen de mogelijkheden die wet- en regelgeving bieden. Dat vraagt veel onderzoek en overleg, o.a. met de provincie Overijssel. Deze werkzaamheden kunnen niet uit de lopende begroting worden gedekt. In 2019 is daartoe door de Raad €50.000 beschikbaar gesteld. Ook voor 2020 zal dit werk moeten worden doorgezet, om de gevolgen zoveel mogelijk te kunnen beheersen. Om die reden vragen wij u om voor 2020 eveneens €50.000 beschikbaar te stellen. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
SVN startersleningen | 8.3 Wonen en bouwen | Autonome afwijking | |
Voor diverse startersleningen was er een verordening die in 2016 is ingetrokken. Toen is er circa €100.000 teruggevloeid naar de algemene middelen. Op dit moment staat er op de SVN rekening nog ruim €100.000 en ook hier ontvangen we nog steeds aflossingen en rente van diverse startersleningen. Er worden geen nieuwe leningen meer verstrekt. Deze middelen kunnen in 2020 vrijvallen naar de algemene middelen. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Bouw- en woningtoezicht | 8.3 Wonen en bouwen | Autonome afwijking | |
De huidige bemensing in het primaire proces op Bouw- en Woningtoezicht is blijkens benchmarks te krap en dus kwetsbaar. In 2020 zijn de lasten naar verwachting €245.000,- hoger. Dat hangt samen met verschillende ontwikkelingen zoals een groter beroep op Handhaving en Toezicht; vergunningverlening via het IJsselands VTH Informatiesysteem IJVI). Bij 8% meer Wabo legesinkomsten dan begroot (begroot is €3 mln.) zijn de hogere lasten af te dekken. Op basis van de gegevens t/m medio mei 2020 ligt - geëxtrapoleerd over heel 2020 - een 8% meer-inkomsten aan Wabo leges in lijn der verwachting, ervan uitgaande dat er geen terugval gaat ontstaan bijvoorbeeld als gevolg van de Corona crisis. Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
Technische wijziging | Diverse | Overige afwijking | |
De cijfers in de programma’s worden ook aangepast naar aanleiding van technische wijzigingen. Zie voor nadere informatie de bijlage. |
Exploitatie
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Lasten | 6.673 | 1.283 | 7.956 | 176 | 8.132 |
Baten | 4.458 | 312 | 4.770 | -613 | 4.157 |
Saldo | -2.215 | -970 | -3.185 | -789 | -3.975 |
Exploitatie: Specificaties wijzigingen deze periode (bedragen x €1.000)
Onderwerp | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
Bouw- en woningtoezicht | Lasten | 245 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stikstof | Lasten | 50 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Technische wijziging | Lasten | -119 | -203 | -203 | -203 | -203 |
Totaal lasten | 176 | -203 | -203 | -203 | -203 | |
Bouw- en woningtoezicht | Baten | 245 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SVN startersleningen | Baten | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Technische wijziging | Baten | -958 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Totaal baten | -613 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Saldo | -789 | 203 | 203 | 203 | 203 |
Reserves(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Storting in reserves | 1.000 | 0 | 1.000 | -1.000 | 0 |
Putting uit reserves | 852 | 970 | 1.822 | 0 | 1.822 |
Saldo | -148 | 970 | 822 | 1.000 | 1.822 |
Investeringen(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Uitgaven tlv investeringen | 0 | 460 | 460 | 0 | 460 |
Inkomsten tgv investeringen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Saldo | 0 | -460 | -460 | 0 | -460 |
Standenregister
Exploitatie (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Ruimtelijke ontwikkeling | Begroting 2020 | 6.673 | 4.458 | -2.215 | |
Budgetoverheveling Jaarrekening 2019 | 1.283 | 312 | -971 | ||
Totaal programma | 7.956 | 4.770 | -3.186 | ||
Reserves (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Ruimtelijke ontwikkeling | Begroting 2020 | 1.000 | 852 | -148 | |
Budgetoverheveling Jaarrekening 2019 | 0 | 970 | 970 | ||
Totaal programma | 1.000 | 1.822 | 822 | ||
Investeringen (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Ruimtelijke ontwikkeling | 4e kwartaalrapportage 2019 | 460 | 0 | -460 | |
Totaal programma | 460 | 0 | -460 |
1e kwartaal
Naam | Taakveld | Voortgang | Stand van zaken | |
Woonwagens en standplaatsen | 0.3 | Op koers |